На Любаншчыне марафон моладзі і студэнцтва ў сераду працягнуўся днём традыцый
У раённым Цэнтры культуры экскурсію па выставе «Рэканструкцыя народнага адзення» правёў загадчык аддзела арганізацыйна-метадычнай работы Сяргей Выскварка.
Увазе наведвальнікаў – навучэнак Любанскага дзяржаўнага каледжа – былі прадстаўлены лялькі ў строях, характэрных для пэўных населеных пунктаў нашага раёна.
– У продкаў кожная дэталь вопраткі мела значэнне, – адзначыў Сяргей Выскварка. – Адзенне было своеасаблівым пашпартам. Па ім можна было даведацца, з якой вёскі чалавек, колькі яму гадоў, ці ёсць дзеці.
Самы старажытны жаночы строй у калекцыі з’яўляецца мастацкай рэканструкцыяй адзення жыхаркі вёскі Обчын. На мадэлі-ляльцы доўгая кашуля і панёва – паясное адзенне з трох кавалкаў тканіны. На галаве – намітка, якую мела права насіць толькі замужняя жанчына. Строй жыхаркі вёскі Новая Дуброва выдзяляецца багаццем арнаменту. Цікава, што спадніцу нашы бубулі зашпілялі не ззаду, а спераду. А каб таго не было бачна, зверху павязвалі фартух.
Сяргей Выскварка таксама расказаў, што да шасці гадоў дзяўчынкі і хлопчыкі хадзілі ў абсалютна аднолькавым адзенні. Даведаліся наведвальнікі выставы і пра іншыя факты з гісторыі беларускага касцюма.
Слоўнік «ГЛ»
Нагавіцы – штаны.
Калышка – адзенне ў выглядзе сарафана.
Скіндачка – павязка на галаву.
Пасмач – спецыяльна тканая льняная спадніца.
Чандыкор – вясельны галаўны ўбор нявесты.
Намітка – галаўны ўбор замужняй жанчыны.
Панёва – паясное адзенне з трох кавалкаў тканіны.